teisipäev, 30. aprill 2019

Reisi seitsmes päev (laupäev)

13.04.2019 käisime kursusega Buckingham  palees ja tegime pilti Victoria kuju ees. Selle järel läksime palee lähedal olevas St James´s Parki, kus tegime pilte oravatega ja veelindudega. See järel liikusime läbi pargi hobuste vahtkonda vaatama. Sealt liikusime mööda The Mall tänavat tagasi palee juurde ja sealt edasi hotelli, et võtta oma kohvrid ja mina Victoria maa-alusesse metroojaama. Sealt me valsime metroo mis viis meid Heathrow lennujaama kus registreerisime London-Helsingi lennule. Saime ka kinnitust, et meie Helsing- Tallinn lend on edasi lükatud pühapäevaks. Kuna olime kursusega juba suhteliselt väsinud ja soov koju saada, siis ei olnud enam kellegil tuju midagi teha. Ootasime üle kahe tunni lennujaamas oma lendu. Lend läks väga hästi. Saime teha päikese loojangust pilte. Maandusime Helsingisse kell 23:00. Lennujaamas me uurisime enda lennukohta. Saime endale järgmise hommiku lennupiletid ja ka 17 eurose kaarti. Millega saime lennujaamas sees ühes poest osta asju. Kui ostud said ostud sõitsime liinibussiga hotelli kus saime kõik endale üksinda toa. See hotell oli suhteliselt ilus. Õhtust elu said kõik ise organiseerida.

esmaspäev, 15. aprill 2019

Reede 12.04.2019

Sõitsime 12.04.2019 klassiga Derbyst Londonisse. Londonis läksime kohe hotelli, saime toa numbrid ning panime kohvrid ära. Peale seda läksime edasi metroojaama, ostsime piletid, et sõita ettevõtet Transferwise külastama. Transferwise'i töötajad rääkisid meile kuidas neil kontoris töö toimub, ning mida kõike nad teevad, et töötajatel oleks mugav ja meeldiv töötada ja samas ka üle ei töötaks. Vaatasime ka nende kontoris ringi, neil oli suur kontor kus võis isegi oma lemmiklooma kaasa võtta, oli palju puhkekohti, privaatseid ruume ja köök. Kontor oli väga huvitav, isegi posti said inimesed otse kontorisse tellida. Peale transferwise külastust eksisime majas ära ning läksime valesse kohta ning jäime umbes 10 minutiks koridori kinni, kuni üks meist leidis seal töötaja kes meid välja lasi. Peale Transferwise läksime me sööma, enamus meist sõid nuudleid. Peale söömist läksime edasi London eye ja London bridge'i vaatama ning pildistama. Peale seda läksime bussi peale ning sõitsime hotelli ja oligi päev läbi.

Neljapäev(11.04.2019)

Neljapäeval 11.04 külastasime Matlocki, see oli meie viimane külastus Derby Kolledži poolt.
Hommikul kogunesime Derby Kolledžis, et Hassan saaks allkirjastada dokumendid seoses välispraktikaga.
Ootasime umbes pool tundi ning hakkasime kõik koos liikuma rongijaama, mis asus põhimõtteliselt üle tee Derby Kolledžist.
Ootasime rongi ja lõpuks hakkasime liikuma, sõit ei olnud pikk, umbes 20 minutit.
Matlockis oli meil plaanis teha väike ekskursioon, minna koopaid vaatama.
Saabudes matlocki raudteejaama, hakkasime liikuma koobaste poole, kuid et sinna pääseda, pidime sõitma tõstukitega.
See oli väga lahe, poole teepeal
tõstuk jäi seisma ning me saime teha pilte.
Nautisime ilusaid vaateid ning lõpuks saime minna koobastesse, seal meile räägiti nende ajalugu ning saime ka pildid teha, mida lisame siia.
Peale koopaid olid meil kõhud tühjad seega otsustasime minna sööma.
Läksime linna, kus saime veel jalutada ning jõudsime söögikohta.
Meile pakuti kala ja friikartuleid (fish and chips), kuna Eestis ei olnud keegi sellist toitu söönud, otsustasime, et kõik tellime just seda. Ausalt maitses päris hästi.
Kõhud said täis ning seejärel liikusime magustoidu poe juurde, sealt me saime osta jäätist ja kommi.
Külastasime veel ühte mängupoodi, mis ei olnud tavaline, vaid kasiino taoline. Seal sai mängida erinevaid mänge rahaga, kui õnnestus võit siis sai rohkem raha tagasi.
Oligi aeg nüüd liikuda rongijaama poole ning sõita tagasi Derbysse.

pühapäev, 14. aprill 2019

Teisipäev 09.04.2019

Teisipäeval jagati meie klass eraldi osakondadesse, kus pidime olema. Mina läksin õpilaste praktika kohtade otsimise osakondade osakonda. Oma osakonda jõudmiseks pidin sõitma Broomfieldi, sest see asus Derby kolledži teises majas. Sisestasin nende Moodle keskkonda õpilase küsitluse/uuringu lehti. Vahepeal käisime söömas ja siis jätkasin nendega. Kui kell sai kolm, tellis minu juhendaja takso ja päev oligi läbi.

neljapäev, 11. aprill 2019

Kolmapäev

Kolmapäeval sõitsime hommikul bussiga Derby ülikooli. Kuna läksime kiirliiniga jõudsime kohale plaanitust varem ning pidime ootama kuni keegi meiega tegeleks. Üsna pea tuli naine kes lasi meid väravast läbi ning juhatas söögialale ning palus oodata, sest ruum kuhu minema pidime polnud valmis. 20 minutit hiljem tuli ta tagasi ja läksime trepist üles kuuendale korrusele ühte klassiruumi, sest teine oli kinni. Kuigi nii kõrgele kõndimine väsitas, saime nautida ilusat vaadet.

Esimesena tuli meile rääkima mees kes tegeleski rahvusvaheliste õpilatega. Ta rääkis koolist ning kuidas sinna õppima võimalik asuda on. Tõi välja õppimisevõimalused ning rääkis ka üldiselt eestlastest kes seal koolis õpivad ning õppinud on. Oma jutu lõpus andis ta meile mälupulgad kus on infot kooli kohta ning ka rinnamärgi millel kujutatud linnaloom mônes ametis.

Teisena rääkis meiega äri juhtimise õpetaja. Ta oli väga tore ja lõi meiega kohe kontakti, küsis küsimusi ja lasi meil mōelda. Ta rääkis ärist. Küsis meie arvamust sellest ning siis seletas oma vaatenurga lahti. Ütles ka, et me kirjutame tema järgmise tunni, sest ta pani meie mõtted kirja ja plaanis neid kasutada. Ta küsis ka strateegia kohta. Kui keegi ei osanud talle seletada mis see on pani ta Maarika sundukorda, tõi talle kujutletava situatsiooni. Kui tulnukad tulevad esimest korda maale ja küsivad talt “mis on strateegia?” Siis mida ta vastaks Maarika ikkagi ei osanud midagi vastata. See mees rääkis meiega tund aega.

Pärast vestlusi klassiruumis viis naine kes meid alguses sinna juhatas majatuurile. Ta näitas kus asub rahvusvaheliste õpilaste abi ning rääkis, et sealt saab abi ükskõik millega, kasvõi uue telefoni valikul. Seejärel viis ta meid meditsiinikeskusesse, kus oli palju erinevaid õpilaste jaoks tasuta võimalusi. Vajadusel saab seal terapeudi juures käia või kui halb on siis kooliarsti, seal kõrval olid ruumid kus õpilased nukkudel harjutasid kuidas arat olla. Nukkudele sai anda erinevaid emotsioone ja tundeid, et jääks tunne nagu oleks tegu pärisinimesega ning saaks päriselt kogemuse mitte ainult teooria. Ta näitas ka raamatukogu kus oli neli korrust ning erinevad tsoonid erivärvi nt kui vaikuses õppida tahad saad vaikuse tsooni minna. Raamatukokku saab ainult kaardiga sisse. Seal on palju erinevaid töötajaid erinevates valdkondades kellelt saab abi küsida. Seal on ka võimalus osalise kohaga tööl käia nt kooli kõrvalt. Käisime ka spordikeskuses, kus kohustuslikku õppetööd ei tominud. Seal oli jõudaal mis maksis 90£ aastas ning ronimissein, millel ronimine oli 4£. Samuti oli seal olemas scoch’i mängimiseks ruum ning sees ja väljas suured väljakud. Peale tuuri palus ta et me täidaksime ära tagasiside lehed ning seejärel saatis meid bussile ja tegi kindlaks, et piletid arvestataks.

Ülikoolist tagasi tulles suundusime kolledžisse ja sõime seal lõunat. Peale lõunasööki saime kokku Hassaniga. Ta juhatas meid klassiruumi kus olid äri teise kursuse õpilased. Nad olid 15-17 aastased ning elasid Derbys. Kõigepealt oli tutvustamisering seejärel tegid Marion ja Melonia esitluse Eesti ja Tartu kohta. Peale esitlust oli aeg kus sai kohvi/teed või vett juua ning taheti, et me sellel ajal Derby ôpilastega suhtleks. Alguses ei edenenud omavahel suhtlemise asi kuid mida lõpu poole seda julgemaks mindi. Kui nende tund lõppes saadeti meid alla sööklasse Hassani ootama. Kui ta tuli oli natuke aega järgimise ettekandeni kuid läksime klassi ootama. Lisaks meie grupile oli klassis ka kaks kolledži õpilast. Loengu pidaja töötas advokaadina ning turuuurijana. Ta andis igale ühele koti enda ettevõtte logoga ning selle sees olid logoga asjad. Ta rääkis mida peab silmas pidama oma äri avamisel ning kuidas konkurentidesse suhtuda. Ta andis väha palju erinevaif nõuandeid.

Peale naise loengut ärist olime vabad ja läksime shoppama. Kuid enne seda rääkis Hassan natuke ka järgmisest päevast ning mida me kaasa vôtma peame.

kolmapäev, 10. aprill 2019

Teisipäev 09.04.2019

Täna 9.04 hommikul kell 9.00 külastasime Derby Kolledži.
Eelnevalt meile räägiti, et hakkame abistama ja ennast proovile panema erinevates osakondades.
Nii siis me kogunesime kõik kokku ning igaühte juhatati oma juhendaja juurde.
Mina olin kutsete osakonnas, alguses mulle tutvustati inimesi, kes töötavad selles valdkonnas ning hiljem seda, millist tööd nad teevad.
Minu töö koosnes sellest, et otsisin erinevaid ettevõtteid ning seejärel kontrollisin Derby Kolledži programmist, et kas see ettevõtte kuulub nende partnerite hulka ning tegin selle järgi excelis tabelit.
Vahepeal tehti ka 15-minutiline paus, kell 12.00 oli söömine ja peale seda läksime tagasi oma töökohtadele.
Ütlen nii, et mulle väga ei meeldinud see töö, sest tundus väga tüütu teha ühte sama nii kaua.
Ma arvan, et pigem oleks võinud olla rohkem erinevaid tegemisi.

Teisipäev 09.04.2019

Külastasime 09.04.2019 Derby kolledži. Saime igaüks erinevad ülesanded mida pidime see päev täitma. Mina pidin kaasa aitama ürituste ja festivalide töös. Klammerdasin umbes 100 visiitkaarti kutsete/ajakirjade külge ning tegin esitluse Derby lähedal olevate festivalide ja Roundhouse festivali kohta. Kell 12.00 oli Lõuna paus ning peale seda tegelesin veel natuke esitluse tegemisega. Lõpetasin 14.30, peale seda oli vaba aeg läksin hotelli, sealt edasi kesklinna.

Reisi seitsmes päev (laupäev)